Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



onsdag 26 oktober 2011

Advokat...

Japp fick ta kontakt med Advokaten igen. Bara pga att mitt ex inte tycker att vår dotter ska träffa sin mamma alls. Jag bönade och bad att få ha henne över höstlovet. (Loven är inte reglerade alls i domen utan Tingsrätten antog att vi skulle komma överens ändå) Men mitt ex svarade bara att NEJ jag fick inte ha henne utan hon ska vara på fritids. För han är inte ledig. Samma med andra lov. Så jag fick kontakta min advokat igen som tvingas gå den jobbiga omvägen via Tingsrätten igen för att få till ett reglerat schema över loven. Suck. Om jag hade fått vårdnaden hade Tess fått träffa sin pappa hur mycket och när hon ville förutsatt att det inte gick ut över hennes skolgång. JAG till skillnad från mitt ex är övertygad om att ett barn behöver BÅDE sin mamma och sin pappa. Så till alla skattebetalare kan jag glatt meddela att det är sånt här skit era pengar går till. Att reglera ett schema över hur ett barn skall tillåtas träffa sin egen mamma. Känns bra va?? Fy fan vilken jävla tur att jag inte jobbar och betalar skatt för då skulle jag spy!!

Inga kommentarer: