Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



lördag 22 oktober 2011

Äventyr i skogen....

Vi var ute hela familjen i skogen idag på en riktig långpromenad. Vi var ute över 3 timmar på utflykt.... 

Jag hade gjort en "Sak-letar" jakt till Tessan med en lista över 20 olika saker som hon skulle hitta i skogen.  Tyvärr så gjorde hon detta till en tävling och satte stor press på sig själv att hitta alla sakerna väldigt snabbt. Så det blev en del tårar. Jag förstår faktiskt inte var allt sånt här kommer ifrån. Eftersom hon bor här så sällan så kan jag ju lätt säga att det är inte härifrån iaf. Men nånstans finns det någon som ställer så höga krav på henne att hon har totalt tappat självförtroendet och är livrädd för att misslyckas. Allt hon tar sig för blir för henne en tävling och måste till varje pris utföras perfekt. Så himla tragiskt. Ungen är lixom nästan 8 år. 

Inga kommentarer: