Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



måndag 10 oktober 2011

Sjuk....

En kort liten uppdatering bara. Jag är sjuk. Hela familjen är sjuka faktiskt.
Jag går på en IV-kur med antibiotika. Uppe i 3 olika sorter nu. Får mer svar i morgon hur jag ska fortsätta. Bakterierna är ju trots allt resistenta. Jag är väldigt dålig men känner ändå att det idag har vänt och nu börjar gå åt rätt håll äntligen. Jag vill tacka alla som visat att de faktiskt är vänner. De som har visat att de bryr sig även när det är svåra tider. Så stort tack för alla telefonsamtal, mejl, sms, fika osv... Sånt betyder mycket för mig nu när det känns jäkligt tungt. Men tyvärr så lika glad som jag blir över att vänner visar sig, lika ledsen blir jag när "vänner" försvinner för att det är tunga tider. Att jag aldrig lär mig....jag vet ju att min sjukdom skrämmer iväg många. Egentligen borde jag väl vara tacksam och glad över att det är så? För kvar blir ju bara de riktiga vännerna som ställer upp oavsett hur jag mår, å det är ju Er jag vill ha i mitt liv. Kärlek!

Inga kommentarer: