Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



söndag 23 oktober 2011

Tårar i ögonen....

Tänkte dela med mig av vad min dotter berättade för Marie och mig när vi hämtade henne i skolan i fredags. Både Marie och jag fick tårar i ögonen och mådde dåligt av vad hon berättade.

Min dotter berättade att hon hade försökt smuggla med sig 2 st clementiner till skolan istället för bara en. Mitt ex sambo Helen hade snokat i min dotters väska och hittat de här 2 clementinerna och frågat min dotter varför hon tagit 2 och inte 1. Min dotter hade då svarat att hennes bästa kompis Ronja ofta glömmer att ta med sig frukt till skolan så då tänkte hon att hon skulle vara snäll och ta med sig en till henne åxå. Helen hade då blivit arg på min dotter och fräst att de här clementinerna minsann inte var till några andra. Min dotter hade blivit jätteledsen över detta. Så nu fick min dotter bara ta med sig en clementin till skolan för att inte råka illa ut.... "Men mamma, vet du vad jag gjorde då?"  "Näää" svarade jag. "Jag delade på den clementinen jag fick ta med mig, så fick Ronja halva den ändå...."  

Det är ju så man gråter...... Ska ett barn behöva ha det så här?
Både jag och Marie sa till min dotter att det var väldigt fint av henne att dela med sig till Ronja och att man ska vara generös och snäll.

5 kommentarer:

P sa...

Pay it forward.

Anonym sa...

en clementin hit och dit...va fan gör det?!
En medmänniska hjälper...
Brås på mor sin :) Båda har stora varma hjärtan.

tessan sa...

Anonyma var jag...mobilen vill sig inte.

Patrik sa...

Så gör en människa som vill sätta sig i respekt med hjälp av skrämseltaktik.
Själv tycker jag att det var en fin tanke att ta med sig till sin kompis...

Carola med CF-sidan sa...

Snäll och klok dotter du har : )
Och vem har gjort henne sådan ? Sug åt dig, du är en bra mamma.
/Carola med CF-sidan