Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



lördag 12 november 2011

Fira........

Igår kväll så firade vi här hemma. Jag och min älskling. Först så åt vi lite smått och gott, räkor, ost, vindruvor, kex och sånt. Sen medan Bela gick ut med hunden så förberedde jag lite utomhus. Jag tände en massa ljus runt SPA:t. Tog fram bubbeldricka ur kylen. Tog av locken på poolen. Så när Bela kom tillbaka från vovvepromenaden så kröp vi ner i det varma vattnet. Hur skönt som helst. Så satt vi där väldigt länge och myste och pratade. Vad vi firade? Livet är härligt helt enkelt. Det finns nån slags karma i världen ändå. Jag vet att polisen hade förhör med en känd våldsman igår tex sånt är ju alltid värt att fira. Jag fick dessutom veta att en annan känd våldsman hade krockat med sin nya bil. Jag vet att det är fult med skadeglädje men dessa män förstör livet för så många, även för sina egna barn, så då tycker jag faktiskt att man får vara lite skadeglad. Men den här helgen finns det många saker att fira. En väldigt väldigt bra helg tycker jag.... Tjohooooo!!

Inga kommentarer: