Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



onsdag 30 november 2011

Onsdag-morgon

Japp idag är det mitt i veckan. Jag har för en liten stund sen lämnat Zoltán hos dagmamman. Idag gick det väldigt bra. När jag hade tagit av honom ytterkläderna så stegade han rätt in i lokalen utan att se sig om efter mamma. Annars brukar han alltid få ett litet utbrott när vi ska lämna honom där men alltså inte idag. Så jag smet iväg innan han såg att jag gick. Klart att det svider lite i mamma-hjärtat men samtidigt är det bra att han känner sig så trygg med dagmamman och att det går så bra. Han verkar tycka det är roligt med kompisarna. Å han går ju bara 3 dagar i veckan. Tis, Ons och Fre. Måndag är Bela föräldrarledig med honom. Å Torsdag är min dag med honom. Jag tycker vi har löst det väldigt bra för vår lille kille faktiskt. Jag tycker det är fel att lämna sitt barn på dagis/dagmamma/fritids långa dagar om man inte absolut måste. Det är faktiskt föräldrarnas ansvar att uppfostra sina barn inte personalens. Det var föräldrarna som valde att skaffa barn inte personalen. Sen tycker jag absolut att det är jättebra att det finns personal som kan hjälpa till för ibland har man inget annat val än att lämna ifrån sig sina barn. Men har man möjlighet så tycker jag absolut att man kan ordna det bättre för barnen. Å jag tycker att "ekonomiska" skäl ofta är felprioriteringar helt enkelt. Jag vet flera föräldrar som lämnar sina barn 10 timmar på dagis för de säger att de har inte råd att gå ner i arbetstid. Samma föräldrar köper dyra märkeskläder till både sig själva och barnen. De åker på dyra semestrar till Thailand varje år. Har senaste TV:n osv osv.... prioritera istället TIDEN du får med dina barn. Jag vet iaf att det jag minns från min barndom är inte vad mina kläder hette, vad semesterorten hette eller hur stor vår TV var. Jag minns TIDEN jag spenderade med mina föräldrar. Sakerna vi gjorde. Bara en tanke så här i materialist Sverige där man gärna tävlar med grannarna på gatan om vem som har snyggast bil och mest väluppfostrad fru....

Inga kommentarer: