Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



fredag 13 januari 2012

Hyllar dagmammorna.

Idag hyllar jag dagmammorna i Almunge. Vilka underbara människor. På fredagar brukar de vara i en lokal i Almunge med alla barnen så de får leka även i lite större grupper. Tidigt i morse hade ett barn kräkt i lokalen. Vinterkräksjukan härjar ju som värst just nu lite överallt. Då går dagmammorna ut med ett sms med en varning till alla föräldrar så de som ännu inte hunnit dit kan avgöra själva om de vill att deras barn ska komma eller inte. Tänk, äntligen några som fattat. Äntligen några som faktiskt underlättar mitt liv istället för att försvåra det. Jag blev så otroligt glad över detta lilla sms för det visar att det finns hopp om mänskligheten.

Inga kommentarer: