Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



måndag 2 januari 2012

Kia svarar på frågor.....

Under året som gått har jag fått många många mejl med frågor om allt möjligt. De flesta har jag svarat privat till personen som ställde frågan. Men nu tänkte jag publicera några av svaren här:

Parfymen jag oftast använder heter Dior Pure Poison.
Hlökk är en islandshäst som jag är fodervärd åt.
De flesta bilderna tas med min mobil en Nokia N8.
Zoltán är ett ungerskt namn.
Nej, jag jobbar inte just nu med nåt annat än min hälsa.
Jag fick min diagnos när jag var 16 år.
Jag har inte en vanlig variant av CF. Man måste ju ha 2 anlag, ett från pappa och ett från mamma. 1 av mina anlag är den vanligaste mutationen men den andra är jag helt ensam om att ha i världen.
Jag tror inte på Gud i den bemärkelsen att det skulle vara en snäll farbror i himlen. Men jag tror på andar, gott & ont, Karma och ödet.
Min man är 23 år äldre än mig.
Vi träffades genom det gemensamma intresset för motorcyklar och tack vare en nära vän, Ina.
Min mamma gick bort 1995 i cancer endast 46 år gammal. Jag var 13 år.
Min pappa bor inte längre i samma stad som jag men vi håller kontakten med telefon, sms, mejl, facebook och så kommer han hit så ofta han hinner.
Min pappa uppfostrade mig själv efter att mamma gick bort. Ingen lätt sak att bli ensam med en tonårstjej men jag tycker nog att han lyckades rätt bra med mig.
Mitt största intresse är djur med päls. Alltså inte ormar eller spindlar eller annat äckel.
Vi bor i villa på landet.
Favoritdryck blir nog Pepsi cola. Jag dricker väldigt väldigt sällan alkohol men när jag väl gör det så blir det bara mousserande vin eller vitt vin till maten. Dock använder jag mycket viner, likörer, whiskey, sherry osv i min matlagning.
Jag älskar att laga mat när det är "speciell" mat. Vardagsmat är ingen höjdare att tvingas laga.
Vi delar alla hushållssysslor "rättvist" i detta hem. Dvs den som orkar och kan gör det som ska göras. Är jag pigg och mår bra så gör jag det mesta här hemma. Å när jag inte orkar så göra Bela allt. Vi kompletterar varandra helt enkelt. Å vi bråkar aldrig om vem som ska göra vad.
Min man jobbar som flygtekniker på SAS.
Marie är biologiskt min kusin men känslomässigt är hon mer som min lillasyster. Jag älskar henne väldigt mycket.
Å till sist: Nej jag har inte blivit småfet av all julmaten.....jag är faktiskt gravid.
Så nu har ni alla svar. Fortsätt gärna även detta år att skicka era frågor och synpunkter till mig antingen som en kommentar här på bloggen eller till min mejl:  kia81@yahoo.com   jag svarar på alla frågor som kommer till mejlen även om det ibland kan ta lite tid.

1 kommentar:

Annica, mamma till 6 sa...

Grattis till bebbe i magen!!!!!!!!!