Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



tisdag 21 februari 2012

Ultraljud på bebisen.....

Igår var Bela och jag på akademiska sjukhuset och gjorde ett ultraljud. Allt såg bra ut. Ingen gomspalt, alla organ innanför kroppen, hjärtat slog så fint, och den växte som den skulle. Sköterskan såg några vita fält på ultraljudsbilden som hon inte riktigt var säker på så hon ville att en läkare skulle dubbelkolla. Det ska jag få göra i morgon kl 11. Bebisen var inte så jätte samarbetsvillig med sköterskan så det var inte så lätt att få bra bilder. Sköterskan var nästan helt säker på att bebisen var en liten tös. En vacker liten Tasnadi-Prinsessa som förmodligen kommer linda sin pappa kring lillfingret från första stund. OM det nu stämmer att det är en liten flicka så är namnförslagen antingen ett lite längre med 3 namn eller ett kortare med bara 2 namn. Ni får mer än gärna kommentera och komma med åsikter och förslag.
Namnförslag 1: Angelina Gabriella Cinnia Tasnadi
Namnförslag 2: Angelina Gabriella Tasnadi
Angelina blir tilltalsnamn. Det är ett ungerskt namn som vi båda tycker mycket om. Namnet Angelina har vi fått från min förra kurator som numera är en väldigt kär vän. En person som både Bela och jag kommit att tycka mycket om.

1 kommentar:

marie sa...

Angelina Gabriella Tasnadi

tycker jag ni ska välja=) super fina namn, lagom långa!! wiee jag e sååå sjukt glad*hoppas runt i en ring* en liten tös i tasnadiklanen woohoooo