Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



tisdag 13 mars 2012

Stall

Idag har jag varit i stallet medan Bela var med Zoltán till en riktig läkare. Zoltán fick pencillin. Rodnad i öronen. Så nu känns det skönt att han har fått rätt hjälp.
Jag och Hlökk red ut idag. Vi testade lite av det vi lärd oss i helgen och det gick faktiskt ganska bra. Vi är nöjda med dagen. Blåsigt som 17 men över 10 grader varmt.

Igår var jag på sjukhuset. Först hade jag en tid hos min sjukgymnast Ewa. Vi gjorde lite andningsgymnastik och jag fick lämna en sputumodling. Får se sen vad den visar.
Efter det träffade jag min kurator Ulla och vi hade ett bra samtal.

Nu är det egentligen bara min man som behöver få rätt hjälp. Zoltán och jag är iaf på rätt spår även om det tar tid för mig. Men min man har ju som bekant lite "krämpor" som han dras med. Tyvärr så verkar det inte som att han tar de på allvar och då är det ju svårt att både få rätt hjälp och rätsida på problemet. Min läkare brukar säga att man måste vara rädd om sin kropp för man har bara en och man kommer inte att få någon ny.

Efter besöket hos Ulla så var jag till min advokat Mikael. Vi tittade dels på mitt ex kommentarer på utredningen. Skrattretande. Jag fattar ju iof inte varför han ens hade några kommentarer på den eftersom den var till hans fördel. Men han kanske inte fattade det. Sen tittade vi även på bevisen vi har och hur vi ska lägga upp det hela. Vi jobbar ju i uppförsbacke eftersom utredningen blev så konstig. Men vi gör ett sista tappert försök att få folk att förstå hur sanningen verkligen ser ut. Funkar det inte så har vi ialla fall gjort allt vi nånsin kan. Mitt samvete är iaf rent. Jag har från början till slut i alla jävla utredningar hållt mig till sanningen och tyvärr så verkar det lite som att den part som ljuger bäst och fräckast vinner.....

Graviditeten: Prinsessan blir allt starkare och rör sig mer och mer därinne. Man märker att hon mer och mer får någon slags dygnsrytm och har sina vakenperioder medan jag vill vila.

Livet är härligt....

Inga kommentarer: