Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



torsdag 8 mars 2012

Zoltán väldigt sjuk

Till alla er som just precis nu tycker att jag dels är dålig på att höra av mig och dels är dålig på att svara i telefon och vara social etc. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt men orken och energin räcker inte till just nu. Zoltán är väldigt sjuk i nån slags förkylning eller influensa. Han har legat helt utslagen i soffan hela dagen. Marie och jag har tyckt så synd om honom. Han orkar inte ens gnälla och protestera högljutt som han brukar. Det kommer bara en litet ynkligt pip när han inte vill. Han har levt på vätska och alvedon idag stackarn. Han är verkligen jättedålig. Jag själv har känt att kroppen säger ifrån just nu. Man orkar inte helt enkelt. I morgon ska jag dessutom hämta Tessan för umgängeshelg och helt ärligt vet jag inte riktigt hur jag ska orka. Känns dessutom så jäkla elakt att behöva släpa ut Zoltán i bilen och åka ända till Storvreta för att hämta Tessan. Usch så fel det känns. Jag lider med honom faktiskt. Jag vet ju själv hur jobbigt det är att vara så där sjuk. Så jag försöker INTE att undvika nån på nåt vis utan jag orkar helt enkelt knappt att bara gå runt här hemma just nu. Det är tungt. Jag har dessutom prinsessan i magen att tänka på så jag tänker faktiskt vara egoistisk. Jag tänker faktiskt njuta av den här graviditeten och jag tänker känna och uppleva allt som den för med sig. Oavsett vad nån annan tycker så tänker jag planera och "boa" precis så mycket som jag känner att jag vill. Ensam eller tillsammans med någon. Men jag VÄGRAR låta bli bara för att någon tycker det är löjligt eller att det inte finns tid. Prinsessan ska känna att hon är minst lika välkommen som mina andra barn var.

1 kommentar:

marie sa...

jag vill hjälpa dig att boa =)tycker de e jätte spännande:D