Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



torsdag 12 april 2012

Kia väldigt sjuk....

Jaaa tyvärr så är det ju så.
Förkylningarna har avlöst varandra här hemma och jag har inte haft nån dag att återhämta mig på. Mitt immunförsvar är helt nere i botten just nu och det känns som jag drar till mig alla bakterier.
Jag trodde ju att det hade vänt med hjälp av Amimoxen som hjälpte så bra. Men sen kom ett bakslag och jag blev ännu mer obstruktiv. Anfådd för ingenting. Svårt att ens föra ett normalt samtal. Hostar och mår allmänt dålig helt enkelt. I måndags gick det inte längre då var jag tvungen att söka akuten. Till ingen nytta alls. Fick en otroligt dålig och okunnig läkare som inte hjälpte mig ett dugg. Jag ska berätta mer nån annan gång när jag orkar sitta lite längre. Har ju dessutom sån svår värk från bäckenbenet att jag har riktigt svårt att sitta still längre stunder. Marie har bott här ett tag och hjälpt mig, underbara lillasyster. Tack så jättemycket. Bela har fått vara hemma från jobbet för att kunna avlasta mig. Jag tar mig knappt runt här hemma.

Inga kommentarer: