Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



fredag 27 april 2012

Ner-cabbat...

Idag har jag varit hos Shirin i hennes underbara salong och blivit klippt av en av hennes duktiga frisörer. Jag är jättenöjd. Så himla skönt att få bli ompysslad och bara få ta det lugnt ett tag. Tack snälla Shirin med personal för en skön dag.
Eftersom min man hade bestämt sig för att han skulle byta växellådsolja på storbilen, Chrysler Voyagern, så fick jag idag åka lill-bilen, Chrysler Stratus. Jag ställde på den igår så den behövde ändå ut och sträcka på sig lite efter en lång vinter i garaget. Inte världens lättaste bil att ta sig i och ur när man är så tjock och klumpig som jag är nu, men det gick ändå hjälpligt bra. Av nån konstig anledning så fanns det knappt nån bensin i den såklart så när jag var klar hos Shirin så fick jag åka direkt och tanka för att överhuvudtaget komma nånstans. Väl på macken så krånglade jag mig ur bilen med mycket möda. Vid pumpen bakom mig så ställer sig en ganska fin mercedes sportvariant med en utländsk herre i ca 50-55 års åldern. Han kommer fram till mig och frågar om han får hjälpa mig. OJ va förvånad jag blev. En svensk man hade aldrig kommit fram och erbjudit sig på det viset som en sann gentleman. Jag blev jätteglad. Så jag behövde bara starta pumpen och sen fixade han resten. Jag behövde bara sitta och titta på. När han var klar så erbjöd han sin hand som stöd så jag kunde komma in i bilen ordentligt. Sen önskade han mig en fin dag innan han åkte. Tänk va så lite kan göra så mycket.
På vägen hem kunde jag inte låta bli att fälla ner cabben och åka nercabbat hem. Det var ju trots allt sol och plusgrader. Japp ni har helt rätt, det var svinkallt. Men såååååå värt det. Med full värme på bilen så blev det riktigt skönt. *fnissar* Man måste få njuta lite ibland även om det är enkla knäppa saker.

2 kommentarer:

Kusin sa...

Kan nästa höra ord som "förkyld dig inte flicka" och "man ska svettas in våren och frysa in hösten"... Goo girl!!!!

Chinona sa...

Jooo jag hörde faktiskt just de kommentarerna i mitt öra.... *fnissar*