Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



tisdag 12 juni 2012

Huvudförhandlingen i tingsrätten....

Fick idag besked av min advokat att huvudförhandlingen i Tingsrätten har blivit uppskjuten. Förmodligen kommer den skjutas ända till augusti. Anledningen var att ett av våra nyckelvittnen, en utredare på familjerätten, befinner sig just nu utomlands.
Jag har naturligtvis delade känslor kring detta. Jag ville ju få det här ur världen nån gång så man kan få gå vidare och börja leva sitt liv. Samtidigt är det väldigt skönt att nu få koncentrera sig helt på förlossningen och vår lilla prinsessa istället. Förhoppningsvis så hinner jag hämta lite kraft efter förlossningen innan vi ska upp i Tingsrätten. Men min inställning till hela cirkusen är och förblir den samma. Jag har redan lagt ner för mycket tid och energi på hela tvisten så det är nog.
Jag fick åxå reda på av min advokat att mitt ex advokat hade påpekat att vi inte var överens om umgänget i sommar. Vi får se om de drar de vidare upp till förhandling interimistiskt. Men då skulle min advokat sköta allt själv så jag slipper åka in på nån sån förhandling. Jag har gett mitt sista bud om sommaren och kan bara vänta på hur mitt ex agerar. Jag har gång på gång förklarat varför jag inte kan ha min dotter nu i början på sommaren när förlossningen är. Det är ju svårt att flytta på en förlossning helt enkelt. Så om inte han kan gå med på att dela sommaren så att jag får den senare delen så har jag inget annat val än att köra på med umgänget enligt tidigare dom från Tingsrätten. Dvs varannan helg. Vi får se hur det blir helt enkelt.

Inga kommentarer: