Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



lördag 23 juni 2012

Midsommar....

Vi har haft en helt fantastisk midsommar i Vällen med Ann-Marie & Sören, Marie & Daniel och alla vovvarna. Det var SOL hela dagen och hela kvällen. Blev knappt kallt ens på kvällen. Vi hade bestämt att vi i år inte skulle äta nån traditionell midsommarmat. Sören hade lite svårt att släppa på traditionerna som den gamling han nu är. *fnissar* Så han hade ju fixat lite silltårta till lunchen. Men annars åt vi grillat. Vi hade allihopa köpt en bit lite ovanligare kött som vi styckade upp, marinerade och grillade alltihopa. Sen fick man gissa vad man hade för sorts kött på tallriken. Det fanns renkött, rådjurskött, vildsvin och jätteräkor. Jätteräkorna var enklast att se vad det var för kött. *fniss* Till denna grillbuffé gjorde vi bön/tomatallad, hemmagjord potatissallad, svampstuvning. Till efterrätt fanns det jordgubbar med grädde och en helt underbart god cheescake som Daniel hade gjort. Han hade dessutom dekorerat den jättesnyggt med penséer så den var såååå vacker. Snuskit gott alltihopa.
Vovvarna lekte fint tillsammans. Zoltán underhöll med sina pajaskonster hela kvällen. Vi hade långa samtal utan att bli osams. Vi skrattade och skojade. Det var kort sagt en midsommar i paradiset. Sent på kvällen åkte vi hem eftersom jag inte kan sova i de sängarna vi har där. Jag kommer ju knappt upp ur min egen säng här hemma nu. Så ett supertack till Ann-Marie & Sören för att vi fick komma till er på midsommar. Å ett supertack till Marie & Daniel för att ni ville fira midsommar med oss. Det blev verkligen helt perfekt. Älskar er allihopa. Tack för att ni gjorde min midsommar så lyckad.


MEN ingen midsommar är ju komplett utan lite drama. Å vår släkts dramaqueen är ju min kära morbror. *skrattar* Jaaa det är tur att man inte lägger ner nån energi på att bli upprörd längre. Just nu är det mer bara underhållningsvärde i det. Jooo nu ska ni får höra så ni åxå kan få er ett gott skratt. Historian börjar med att på midsommaraftons morgon fick jag ett sms från vår kära morbror med en inbjudan till nåt midsommarfirande på golfklubben i Alunda. Då jag som bekant är höggravid, har svårt att få syret att räcka till bara för att gå kortare sträckor och dessutom lider av svår foglossning så känns ju inte detta som nåt för oss. Vi hade ju dessutom roligare planer redan. När man har småbarn, ska packa bilen, försöka göra sig i ordning osv så prioriterar man kanske inte att svara på en inbjudan man fått via sms så där med nån timmes förvarning. När vi sedan idag tittar både på facebook och på vår käre morbrors hemsida så spyr han ur sig en massa galla i skriftform om hur elak släkt han har och att han minsann har VÄNNER som iaf ställer upp när släkten lyser med sin frånvaro trots hans inbjudan via SMS. *fnissar* Det roliga är att när jag har frågat runt lite så kommer det fram att det är bara jag och en till i släkten som har fått detta SMS. Så jag vet inte hur man ska ta det? Är det bara vi två som ingår i hans släkt? Dessutom hade den här andra släktingen faktiskt svarat på SMS:et att de inte skulle komma. Så jag antar att kvar som den elaka släkten då blev ju jag igen då. *asgarv*
Jaaaa som sagt..... underhållningsvärdet är stort....

Inga kommentarer: