Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



fredag 27 juli 2012

AC-paj på Stor-Chryan....

Vi fick ju lite bakläxa på stora familjebilen nu när den skulle besiktas. De hade av handbromsvajjern när de skulle testa handbromsen. Bela har kämpat och kämpat för att byta och se till att den är rätt spänd. 4 gånger fick han åka till besiktningen innan de var nöjda. Lagom till den hade gått igenom besiktningen så pajjar AC:n. Såååå himla typiskt. Man kan ju inte åka runt i en bil utan AC mitt i jättevarma sommaren. Så nu har jag fått köra med lill-cabben istället. Lite bökigt men funkar faktiskt fint att få in både barn och barnvagn i. Å det bästa av allt. Förutom att det är en cab så har den faktiskt en fungerande AC.
Men min man tyckte synd om mig som får så ont av att lyfta och krångla i en trång Stratus så han åkte till Hedins och beställde en sån här "liten" pärla. En ny Chrysler Grand Voyager eller Lancia som de numera kallas. Vi får den i början på nästa år. Ska bli sååå himla skönt för nu har ju storbilen gått några mil så det är dags att byta ut den. Jag har sån himla tur som har en sån underbar man. Som ny ekonomi och PR-ansvarig i hans nystartade firma så har jag redan beställt stora reklamdekaler som ska sitta på de stora dörrarna på nya bilen. Så fort vi får ut den så ska den in på reklamfirman för tryck. Kommer nog blir kanon.
Nån som är sugen på att köpa gammel-Chryslern?? Den är fin men AC:n är som sagt paj....
Mejla mej för bud på den.... kia81@yahoo.com
Chrysler Grand Voyager Executive -06. Grafitgrå. Fullutrustad. Sommar + vinterdäck på alufälgar. DVD, elstolar + stow´n´go.
Mejla inga bud under 150 000 kr.

Inga kommentarer: