Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



måndag 16 juli 2012

Börjar planera för dop....

Nu har jag precis ringt och bokat präst och kyrka för dop här i Almunge.
Det blir den 8 September kl 14.00 i Almunge kyrka och sen smörgåstårta i församlingsgården.
Jag skriver ut det som en liten förvarning här på bloggen så man ska ha en liten chans att kunna flytta om i sitt schema och ta ledigt från jobbet osv. Det kommer att skickas ut inbjudningskort men alla kommer inte få dem samtidigt. Jag tänkte nämligen försöka mig på projektet att göra inbjudningskorten själv och lite personliga till alla. Så det kommer nog ta lite tid men inbjudning kommer som sagt. Så ni behöver inte bli oroliga om ni läser nånstans att nån redan har fått sitt inbjudningskort och ni inte har fått nåt. Det kommer snart i brevlådan hos er åxå allra senast 25 augusti. Jag kommer sätta ett o.s.a datum 1 september och jag vill att samtliga respekterar detta och faktiskt meddelar hur ni vill göra. Detta för att Marie och jag ska kunna beräkna hur mycket smörgåstårta som skall göras. Nu är ni förvarnade iaf......

1 kommentar:

CF sa...

Dopdag på min bröllopsdag...ett bra datum ; )
/Carola med CF