Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



måndag 30 juli 2012

Fy för falska "vänner"...

Idag när jag städade nedervåningen och ångtvättade golvet så stod jag och funderade lite som man gör så där bara rent allmänt. Då kom jag att tänka på en "vän" som jag inte träffat på länge nu men som jag hade i min vänlista på facebook. Jag funderade lite över att det var faktiskt längesen jag såg nån uppdatering från denna vän. Så nu på kvällen när jag loggade in på facebook så såg jag att hon tagit bort mig som vän och blockerat mig. Utan att ha sagt nånting. Jag blev väldigt förvånad för denna vän har tidigare skickat både mejl och andra mess om att hon gärna hjälper mig och finns där osv. Vi har absolut inte blivit osams på nåt vis eftersom jag inte ens träffat henne sen förra sommaren. Så jag fattade först ingenting. Sen kom jag på nåt. Denna sk "vän", som suttit här och låssats bry sig om så himla mycket. Som utgett sig för att vara så himla rak och ärlig. Som själv berättat om hur hon blivit utsatt för skitsnack och förtal. Som jag valde att tro på framför allt skitsnack som man hörde om henne. Hon är nämligen väninna med en annan person som tidigare ingått i mitt liv. Å där vet nog skitsnacket inga gränser gissar jag. Men jag måste vara ärlig och säga att jag trodde faktiskt mer om den här personen. Hon verkade så rejäl, rak och ärlig. Det är trist när man väljer att tro på skitsnacket före sanningen. Å det är riktigt jäkla trist att vissa måste förstöra vänskap bara för att de själva inte klarar av att bry sig om nån annan än sig själva.....

Inga kommentarer: