Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



söndag 1 juli 2012

Sänder en bön till himlen.....

Det här blir mitt sista inlägg innan förlossningen. Jag kommer att hålla det kort eftersom jag sitter med svåra värkar just i skrivande stund. Jag ska försöka lägga mig och få lite vila innan det är dags för den stora dagen. Har precis duschat. Väskan är packad. Marie är här och tar hand om hus, barn och djur. Jaaaa allt är nog förberett nu. Bara jag som har tokångest och livrädd. Det enda jag känner att jag har kvar att göra ikväll är att sända min bön till himlen. Så den får gå via bloggen, genom ljuset och hjärtat upp till himlen. Jag ska ärligt erkänna att det är inte ofta jag ber. Men jag känner att nu vill jag göra det. Men min bön är inte adresserad till Gud eller nån härskare i himlen. Min bön:

Älskade mamma. Jag ber om din styrka att bära smärtan värdigt.
Älskade mormor. Jag ber dig hålla din vakande hand över mitt nyfödda barn så hon föds frisk och stark.
Älskade farmor. Jag ber dig breda dina mjuka ängla vingar kring mig så min kropp och mina lungor klarar av förlossningen.
Älskade Gabriella. Jag ber dig hålla om min älskade make när han känner sig maktlös över att inte kunna ta bort min smärta.
Älskade Marina. Jag ber dig att med Belas hjälp hålla min hand när jag blir rädd och hjälp honom att hjälpa mig när jag får panik.
Jag ber om att få ha er alla med i morgon vid min sida. Ni är de starkaste och vackraste kvinnorna jag nånsin lärt känna. Jag ber att Ni alla finns där och välkomnar en ny stark kvinna till världen. Snälla lämna mig inte ensam. Jag behöver er imorgon mer än nånsin. AMEN.

2 kommentarer:

Peter Asplund sa...

Kram Kia!
Jag kommer tänka på dig och Bela hela dagen i morgon.
<3

Tessan sa...

Dom finns där vid din sida <3
Och du finns i mina tankar.