Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



lördag 4 augusti 2012

Hämta hem hoj....

Vi åkte ju ner till Göteborg för att hämta hem Belas nya hoj. Här har vi stannat för ett lunchstopp i Norrköping....

På den här parkeringen såg jag en hund som satt instängd i en bil. Den här dagen var det som ni ser blå himmel och sol. 26-27 grader varmt i skuggan. Hunden, som var en rottis, satt i en vit golf med regnr pxs nånting. Rutorna var nedvevade ca 5 cm. Hunden hade inget vatten och satt i bilen och skrek samt flåsade rejält. Jag påpekade detta för personalen på Max och krävde att hon skulle gå runt och leta upp ägaren till bilen annars skulle jag slå in rutan för att få ut hunden.

Ägaren som var en skabbig herre i 20 års åldern kom utlufsande med sina lika sluskiga kompisar ganska så omgående. De åkte väldigt snabbt därifrån. Om ni vet vem detta kan vara så se till att hunden blir omhändertagen genast för såna här människor ska inte ha djur. Det var helt olidligt att sitta ens ute i solen på denna parkeringen den här dagen. Så ni kan ju bara tänka er själva hur hunden hade det instängd i en bil.

Inga kommentarer: