Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



onsdag 29 augusti 2012

Jobbig kur....

Jag känner redan nu att den här "snälla" antibiotika kuren kommer att bli jobbig. Min mage gillar inte alls de här tabletterna. Den gör ont och säger verkligen ifrån på skarpen. Jag knaprar magmedicin för fullt men de hjälper föga. Det är nästan så jag föredrar en IV-kur faktiskt. Svårt att äta och ett ständigt illamående gör inte saken bättre heller. 9 dagar till ska jag hålla ut. Känns inte så himla kul just nu. Dock så känner jag mig bättre i hostan iaf. Inte riktigt lika hård och envis som förut. Har slutat blöda helt från luftrören nu och det är så skönt.
Varför ska det alltid vara så att mediciner som gör "gott" alltid måste slå ut de snälla bakterierna åxå? Varför måste man må sämre för att få må bra igen?
Jag håller alla tummar jag har för de här nya medicinerna nu som är på ingång till oss. Jag hoppas att de hjälper. Å att jag efter den här kuren får hålla mig frisk så jag kan få vara med i studien fortast möjligt.

Inga kommentarer: