Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



onsdag 8 augusti 2012

Laddar inför huvudförhandling

Var ju hos advokaten i morse. Det gick bra. Vi la upp en strategi och gick igenom lite material en gång till. Både jag och advokaten är ganska övertygade om att det här inte kommer att gå vägen. Att vi faktiskt kommer att förlora. Men då kan vi iaf säga att vi gjorde allt vi kunde. Vi försökte allt. Å jag vägrar ta till fulknep och lögner. Jag tänker inte sänka mig till mitt ex nivå. Ska jag vinna så ska jag vinna fairplay. Om sanningen inte är god nog för samhället så förtjänar jag att förlora. Eller ska vi vara noga så är det min dotter som förlorar. Hon förlorar sin mamma. För mitt ex har ju under den här tiden han haft vårdnaden tillfälligt bevisat att han inte vill att jag ska vara en del i min dotters liv. Men även barn växer upp och blir vuxna. Å då kommer alla frågor som ska besvaras. Den dagen kan jag ta fram alla papper och foton och berätta för henne alltihopa. Å jag kommer kunna stå för varenda ord då som nu. Mitt samvete är rent och jag kommer sova gott om natten. Jag vill fortsätta kunna se mig i spegeln och känna mig stolt över mig själv. För det är jag faktiskt. Jag är jättestolt över mig själv att jag inte låtit mig ryckas med i mitt ex pajkastning och lögner.
Så om jag kommer vara lite osocial nu de närmaste dagarna så vet ni vad det beror på. Jag försöker bara att ladda inför denna jobbiga dag. Jag vet ju att jag kommer tvingas gräva i gamla sår som jag helst av allt hade velat glömma. Jag vet redan nu att det kommer bli otroligt påfrestande.

Inga kommentarer: