Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



onsdag 22 augusti 2012

Lyxslav och Gudmor....

Jag lovade Marie på FB att skriva ett inlägg om vår favorit Marie här på bloggen.
Det här är alltså min lillasyster Marie. Hon är våran lilla lyxslav och Angelinas Gudmor.
Hon brukar bo hos oss ibland och vi är alltid lika glada när hon kommer hit.
Hon är en glad, snäll och söt tjej.
Hjälper alltid till här hemma med allt ifrån matlagning till barnpassning.
Hon är Zoltáns stora idol. När hon inte är här så tjatar Zoltán om Marie och tittar i fönstret om hon ska komma. Han älskar henne.
Hon är den enda i våran släkt som läst på universitetet och jag är superstolt över henne. Hon ska bli förskolelärare och jag är helt säker på att hon blir den bästa. Den förskola som får henne kan skatta sig lycklig.
Kort sagt, hon är vår bästaste Marie helt enkelt.
Vi älskar dig!

Inga kommentarer: