Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



onsdag 22 augusti 2012

Stoppknappen....eller iaf pausknappen....?

VAR hittar man stopp eller pausknappen på sina barn? De växer ju så himla fort.
Jag vill ju hinna njuta av mina SMÅ barn. Angelina är snart två månader och det känns som igår jag födde henne. Zoltán är snart 2 och ett halvt år och är min stora pojke nu. Han suger åt sig som en svamp av det han hör och ser just nu. När jag nattade Zoltán idag och vi satt och läste en bok så såg jag hur stor han faktiskt har blivit. Min lilla pojke. Han är så otroligt söt och charmar alla i hans väg. Hans kramar är det bästa som finns. Så otroligt ärliga och varma. En vilja av stål och ett humör som växlar otroligt fort. Men det finns inget ont i den pojken. Jag är så otroligt stolt över mina fina barn. Tänk vilket erkännande det är för oss föräldrar att få så fina barn. Vi har verkligen lyckats.

Om någon nu hittar stopp eller pausknappen så snälla säg till..... jag vill hinna njuta ett tag till...

1 kommentar:

bsajanne sa...

Pausknappen: Efter lite klurande i hemmet så har jag hittat den. det är samma knapp som ON på tv'n.
Stoppknappen: Efter att vi har läst sagor på kvällen så blir det ibland bonus med en till saga på cd spelaren. Alltså är play = stoppknappen.
Listigt,va?!!