Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



tisdag 4 september 2012

Domen

Ja idag kom då domen. Som väntat och som jag skrivit tidigare så föll den till mitt ex fördel. Han "vann" om man nu kan säga så. Jag ser det mer som att min dotter förlorade sin mamma och inget annat. För det är precis så det är nu och kommer att bli. Mitt ex stänger mig ute så gott han kan från min dotters liv och lyckas med samhällets hjälp väldigt bra. Det är en stor sorg att förlora ett barn. För det är så jag tvingas se på det. Som att jag har förlorat henne. Jag sörjer henne precis som man gör med någon som har gått bort.
Umgänget lyckas ju mitt ex att sabotera så till den grad att det blir omöjligt att ens genomföra. Men blir det några påföljder? Nä tydligen inte.
Det är en liten tröst att KARMA ändå på nåt vis finns där. Jag menar det finns nånting därute som tvingar en att betala till sist. Det kanske tar ett tag men universum kräver balans. Det har jag lärt mig. Det låter kanske hemskt att säga men det var faktiskt skönt att se en familj som gjort mig så otroligt mycket ont drabbas av just KARMA och rättvisa. Å mot sjukdomar hjälper inga pengar i världen. Du kan aldrig köpa dig hälsa eller en plats i himlen.
Sen är det dessutom en tröst i hela historien att även barn blir vuxna nån gång. Å när min dotter blir 18 så kommer hon att få en DVD med hela rättegången inspelad. Man kunde nämligen köpa en sån på tingsrätten. Å där kan hon med egna ögon se hur hennes pappa ljuger och gång på gång blir överbevisad i rättssalen. Hon ska dessutom då få alla mina dokument som visar sanningen. Hela sanningen. Sen får hon bilda sig sin egen uppfattning om sina föräldrar.
Det känns iaf skönt att ha ett rent samvete och att kunna sova gott om natten.

Ja man kan absolut överklaga. Egentligen i all evighet. För man kan lägga in om ensam vårdnad hur många gånger som helst. Å sen överklaga och strida hur länge man har lust. Så ser systemet ut.
Nej, jag tänker inte överklaga. Nej jag tänker inte strida mer. Det räcker nu.
Jag har gjort allt som står i min makt och egentligen lite till. Jag är färdig med detta nu. Jag måste få lägga det här bakom mig och gå vidare med mitt liv.
På ett sätt, hur hemskt det än kanske låter i vissas öron, så är jag nu fri. Å då menar jag inte fri från min dotter utan fri från den makten som mitt ex har haft över mig alldeles för länge. Han har förstört tillräckligt många år av mitt liv. Nu kan han inte på något sätt alls påverka mig eller mitt liv. Förut har han ju använt sig av min dotter för att fortfarande ha kvar makt över mig. Men nu är jag fri från honom. På riktigt och för alltid. Priset var högt.
Han kanske ser sig som vinnare idag. Men alla segrar har sitt pris. Han kommer åxå att få betala. Han har bara tagit sitt på avbetalning och får smällen senare. Jag tog smällen nu istället och är nu skuldfri!!

2 kommentarer:

Tessan sa...

Det gör så ont i mitt hjärta att läsa om det här.
Vad har hon gjort för att förtjäna ett helvete?
Ingenting!
Och ingenting kan hon göra.
Varför har man valt att gå efter hans spår är en gåta. Men jag vet att allt har sin mening här i livet.
Det här var bara nånting som skulle ske just nu, men ingen kan säga att det är så det ska förbli.
Jag vet att du är stark och jag vet att du bär med dig sanningen. Kan relatera till frihetskänslan. Även om beskedet var så tungt att få, så har du ändå blivit lättare.
Du är inget pjäs i hans spel längre och han kommer att inse det rätt så snart.

Jag är så glad men ändå så ledsen för din skull.
Men mest ledsen över att hon fick det hårdaste straffet.

Allt har sin mening men vad var meningen med det här?
Kanske att du skulle bli fri.

Tänker på er!
Bamsekram från Hhr.

Tessan sa...

Det gör så ont i mitt hjärta att läsa om det här.
Vad har hon gjort för att förtjäna ett helvete?
Ingenting!
Och ingenting kan hon göra.
Varför har man valt att gå efter hans spår är en gåta. Men jag vet att allt har sin mening här i livet.
Det här var bara nånting som skulle ske just nu, men ingen kan säga att det är så det ska förbli.
Jag vet att du är stark och jag vet att du bär med dig sanningen. Kan relatera till frihetskänslan. Även om beskedet var så tungt att få, så har du ändå blivit lättare.
Du är inget pjäs i hans spel längre och han kommer att inse det rätt så snart.

Jag är så glad men ändå så ledsen för din skull.
Men mest ledsen över att hon fick det hårdaste straffet.

Allt har sin mening men vad var meningen med det här?
Kanske att du skulle bli fri.

Tänker på er!
Bamsekram från Hhr.