Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



onsdag 19 september 2012

Inlägg till alla cfare i Uppsala

Kommer skriva mer om detta när jag får Internet hemma igen men vill ändå lägga ut ett kort inlägg om detta då det är viktigt. Jag har fått grönt ljus av Annika hollsing att publicera detta nu.
Det har ju varit lite strul med vart vi ska vända oss när vi blir sjuka på jourtid. Efter ett möte mellan patientföreningen och ledningen på sjukhuset så har det bestämts att vi ska ringa avd 50E och be de söka lugn bak.jouren. Man kan behöva vara lite påstridig och envis nu i början innan alla på avdelningen fått veta vad som gäller för oss. Mary Kempe skulle ta på sitt ansvar att det kommer ut ett PM om detta men ibland kan ju saker försvinna. Så stå på er om ni söker hjälp på jourtid, de ska hjälpa oss på 50E.

Inga kommentarer: