Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



lördag 15 september 2012

Lillasyster Frenja

Idag när jag var till stallet så var det en grupp där som hade möhippa. Alla var väl mer eller mindre nybörjare på ridning. Eftersom Hlökk är en sån trygg och stadig häst så lät jag en av tjejerna i gruppen rida henne. Jag själv red med gruppen och red idag på Frenja. Frenja är Hlökks lillasyster. Det var väldigt roligt att få prova rida henne. En pigg och glad tjej. Även om hon hoppade en del på bakbenen så kändes hon väldigt bra att rida. En bestämd dam som gärna ville gå sin egen väg och när man tog tag i tyglarna och bestämde så protesterade hon genom att ställa sig på bakbenen. Men efter ett par gånger så gav hon upp. Hon såg väl att jag inte blev rädd och inte tänkte ge mig.
Jag fick dessutom beröm av Eva-Lena som äger gården att jag red henne väldigt bra. Å att jag hade gjort väldigt fint i stallet efter gruppen. Sånt är alltid roligt att få höra. Att man gör nånting bra. Att någon ser att man försöker. Det enda jag gjorde var att tvätta av alla träns, plocka ihop sadlarna som de ska vara, hängde tillbaka alla grejer på sin plats. Samt sopade hela stallet. Egentligen inga stora saker utan för mig självklart att man gör innan man lämnar stallet. Men Eva-Lena tyckte ändå det var fint gjort. Det kändes väldigt bra att få lite bekräftelse att det blev fint i stallet. Hästarna är ju inte så bra på att ge feedback direkt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ohhhh solen s stråle . bryr sig om Djuren --såå fint ..nu är det dags att bada hästen innan isen lägger sig <3 Erik D