Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



onsdag 26 september 2012

Rengöra Snobben

Igår va vi två vuxna som fick ge Snobben hans medicin. I morse va jag själv som skulle rengöra såret under hakan och infektionen i örat. Samt ge medicin efteråt. Jag kan lova att den katten är riktigt stark. Men snäll. Han har det allra bästa temperament man kan tänka sig. Han va inte glad på mig men han förlät mig fort efter lite mat. Jag tänker låta göra en allergi utredning på honom när han är frisk. Tydligen är det så att vita katter ofta är känsligare. Å troligast är då att han inte tål fodret utan måste ha allergikost. Alltid bättre att veta tycker jag. Men jag måste säga att både såret och örat såg mycket bättre ut idag. Å nu när det är tömt på var verkar han inte ha ont längre heller. Han är lite svår eftersom han inte riktigt visar när det gör ont. Han verkar vara väldigt tålig. Han kan även ha fått en stressreaktion av den långa resan, börjat klia sig och fått infektion på hakan. Men jag upplever inte honom som en stressad katt men han kanske döljer det bra. Han är hur som helst en otroligt charmig katt. Så lätt att direkt fästa sig vid. Jag förstår att uppfödaren grät när hon va tvungen att lämna honom ifrån sig. Det här med hakan och örat är inget som uppfödaren kan anklagas för. Sånt här händer. Å som sagt vita katter är känsligare än andra. Däremot de som har haft honom innan uppfödaren tog tillbaka honom har väl inte riktigt varit särskilt bra djurägare. Uppfödaren räddade honom och såg till att han fick komma hit till Sverige. Till ett varaktigt hem. Jag hoppas bara att han snart ska förstå att han kommer få stanna här. Fina fina Snobben. Vetrinären hade aldrig sett en vackrare päls på en Britt och det låter ju lovande tycker jag. Hon blev åxå väldigt charmad av Snobben. Han har fäst sig väldigt vid Zoltan och de leker väldigt fint ihop. Snobben använder aldrig klorna eller biter när de leker han är så försiktig och snäll. Däremot förstår inte snobben det där med att leka med kattleksaker. Då blir han rädd. Snobben leker hellre med Zoltan och hans gosedjur. Kort sagt helt underbar katt. Jag är glad att vi fått honom.

Inga kommentarer: