Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



onsdag 26 september 2012

Sjuka barn

Det slår aldrig fel, när jag ska ha båda barnen ensam så blir alla eller nån sjuk. I natt var jag vaken med zoltan från klockan tre. När han sen fick frukost så vägrade han att äta och då vet man att han inte mår bra. Kände på pannan och mycket riktigt så va han varm. Gav Alvedon och han va hyfsat pigg igen även om humöret är skit. Efter nån timme fick jag och Angelina åxå feber. Där står man ensam och mår dåligt med 2 småbarn som skriker i kör. Det enda man själv vill göra är att dricka en kopp te och sitta ner en stund. Vad gör man? Jo man packar in barn, filtar, te och sig själv i bilen. Barnen hade tystnat innan jag ens lämnat grusvägen. Så jag fick sitta ner en stund och dricka en kopp te bakom ratten. Å det var helt tyst. Nu åter hemma och Zoltan har värsta sammanbrottet nånsin. Angelina åt lite ersättning och somnade sen gott.

Inga kommentarer: