Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



fredag 28 september 2012

Sjukhuset

Min läkare ringde nyss och var lite bekymrad över vad vi ska hitta på. Vi har ju redan provat så mycket som faktiskt borde ha gett bättre resultat. Så hon ville veta hur det ser ut där nere i lungorna. Å jag är ju livrädd för bronkoskopi. Annika tog min rädsla på allvar och tyckte att då börjar vi med att göra en CT. Jag får väl försöka jobba på min ångest över att dra ner en slang i lungorna. Kanske måste man gå ner och suga rent för att få bort det som nu sitter fast därnere. För att klara helgen hyfsat så skrev hon ut hostmedicin och nåt mot illamåendet. Jag måste få börja behålla maten för att orka ta mig ur det här. Jag känner mig bara så frustrerad och vet verkligen inte hur jag ska få min kropp att fungera igen. Annika frågade mig idag vad jag tror skulle hjälpa och jag kände verkligen att jag vet ärligt inte. Jag har provat det mesta och fått bakslag efter bakslag. För första gången på väldigt länge kände jag mig helt slut på förslag. Inte ens nån tillfällig lösning hade jag. Jag vet inte längre vad som bara är symptom och vad som är Cf och vad som är annat. Jag bara orkar inte ha det så här. Jävla sjukdom!

Inga kommentarer: