Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



tisdag 25 september 2012

Snobben hos vetrinären.

*suckar*
Jaaaa nu går det inte bra helt enkelt.
Var med Snobben till vetrinären idag. Han hade fått nånting som först såg ut som katt-acne på hakan men jag kände ändå i magen att det var nåt mer. Så jag tog honom idag till vetrinären och mycket riktigt. Efter att de rakat hakan så upptäckte de att han hade en böld som de var tvungna att tömma på var. Jag bad även vetrinären att helt kolla igenom katten för säkerhetsskull. Hon hittade något förstorade lymfknutar vilket alltid tyder på pågående infektion nånstans. Jag gissade öronen eftersom de var så himla smutsiga. De tog prover och mycket riktigt i höger öra var det bakterier. Så nu går han på antibiotika och smärtstillande. Jag måste dessutom dra honom från utställningen i helgen. Jag som hade sett fram emot att få en bedömning på honom. Ja ja inte mycket att göra. 1500 kr fattigare + medicinkostnaden så har jag iaf en katt gladare.
Jag fick faktiskt tårar i ögonen idag av denna katt. När jag stoppade in honom i transportburen och bar ut honom till bilen så såg han så olycklig ut. Samma sak i väntrummet hos vetrinären. Han trodde väl att jag skulle lämna bort honom. Han har ju fått flytta så mycket. Men när han upptäckte i undersökningsrummet att jag stannade hos honom så såg han så lycklig ut. Han hoppade upp i mitt knä och vägrade gå därifrån. Vetrinären gjorde alla undersökningar och behandlingar i mitt knä. Behöver jag säga att jag blev hårig? Men Snobben var jätteduktig, bråkade ingenting. Sen hoppade han snällt in i sin bur och la sig lugnt och snällt. Han såg så glad ut att han skulle få åka med mig hem igen. Älskade lilla Snobben.

1 kommentar:

Heidrun sa...

Hi Kia, which I am very sorry that you Snobben worried with his chin. I can not imagine that there is an abscess developed, that's bad luck. But with the medicine safely quickly everything will be fine. The ears I always cleaned with Wattups, they were not yet being excessively dirty. I've always maintained very well, and I took good care of him, because I loved this cat extraordinary. You know now why, because you have recognized his unique temperament;-), he is so affectionate and cuddly to his people, always around them, always grateful for any donation and sooo sweet.
Too bad that you can not go with him to the exhibition, but perhaps - just for judicial review? With us are medical treatments (shaving) not an obstacle to participation, and it is managed properly. Only suspected contagious diseases will lead to disqualification. Of course he is currently winning with his chin nothing, but you'll get a certificate for it. Perhaps you are thinking about it again with the club and Louise. Regards, Heidrun