Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



tisdag 11 september 2012

Svenska Almungefruar....

*skrattar*

Har just tittat färdigt på "Svenska Hollywoodfruar". Helt oslagbart. Jag bara älskar Maria Montazami. Tänk va skönt att få vara så där "mysigt blåst" ibland. Helt ärligt hon är ju inte smart nånstans men det är svårt att inte tycka om människan. För hon är faktiskt äkta och ärlig. Jag tror inte att hon på något vis föreställer sig eller "spelar" inför kamerorna. Det vi får se på TV:n är nog väldigt mycket den riktiga Maria. Hon är helt underbar tycker jag.
Så nu har jag bestämt mig för att bli Almunges svar på Maria Montazami. Håll i er nu TV3 för här kommer jag. En mörk skönhet som bara går och shoppar hela dagarna. *fnissar*
Det långa håret har jag ju redan fixat. Fejk såklart. Så nu får jag bara ordna en massa dyra märkeskläder och ständigt inreda huset med nya dyra prylar till min mans stora skräck. Sen börja använda snuskigt mycket läppstift och blanda svenska med lite svengelska. Kanske Marie kan börja filma min jättespännande vardag där jag struttar från affär till affär i mina 10 cm höga klackar? Jag måste kolla med henne om vi kan fixa det.
Tjohooo på er, vi ses i TV.

1 kommentar:

marie sa...

Klart jag kommer filma alla dina stordåd