Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



fredag 19 oktober 2012

Besök

Idag fick Zoltán och Angelina besök av mormor och morfar.
Zoltán fick ett helt gäng med reflexer som han "byggde ihop" med morfar. Han kröp ganska snabbt upp i knät på morfar och satt där. Även mormor fick lite Zoltán bus. Han vill gärna vara nära dem och tycker det är roligt att träffa dem. Så roligt att se de tillsammans. Jag blir så varm i hjärtat av att se dem. Jag hoppas att de vill låna honom (och sen även Angelina) nån vecka på sommarlovet. Jag tror det skulle vara bra för både barnen och mormor och morfar. Jag tycker att det är viktigt att barnen får en fin relation med den generationen. Jag har ju själv haft sån fin relation med både farmor & farfar och mormor & morfar. Jag vill ge mina barn samma sak som jag själv hade. Å jag vet ju att pappa är så barnkär och barn tyr sig gärna till honom åxå. Det är lite synd att de bor så långt bort men man får lösa det helt enkelt.
Det var hur som helst jättetrevligt att ha både pappa och Ingrid här idag. Vi fikade och pratade massor. Jättemysigt. Det kändes skönt att se min pappa. Jag har ju inte sett honom sen jag hörde om olyckan han var med om så det kändes väldigt skönt att se honom idag. Nu känner jag mig lugnare.
De berättade att de skulle köpa en galopphäst och visade en fin bild åxå. Det ska bli så spännande att få följa och höra om hästens galoppkarriär. Jag hoppas den blir duktig och springer in många miljoner. De verkar ju ha öga för bra hästar för de har ju en travhäst som har gått ruskigt bra. Det är så roligt att pappa numera även han delar mitt intresse för hästar. Det känns som att man kommer närmare varandra när man har fler gemensamma nämnare förutom sin historia. Det är ju roligt att upptäcka att man även delar vissa intressen. Jag håller ialla fall alla tummar jag har för hästarna.

Inga kommentarer: