Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



torsdag 22 november 2012

Förskola till Zoltán....

Idag fick vi ett glädjande besked från ledningen för barnomsorgen här ute i Almunge. Zoltán erbjuds en plats på Länna förskola från och med 3 december. Ååååå va lättad jag är. Jag pratade med chefen och hon hade stor förståelse för hur vi kände. Hon skulle även försöka se över rutinerna hos dagbarnvårdarna. För dagmamman påstår ju ändå att de är ute såååååå mycket. Som jag sa till chefen så är just måttet "sååååå mycket" väldigt relativt. Mycket för mig är kanske lite för någon annan. Dagmamman påstod att vi trodde att de var inne eftersom hon var så duktig och plockade upp grejerna på gården innan vi kom och hämtade. Jag sa till chefen att jag har inte ens tänkt på hurvida det ligger leksaker ute. Jag tittar på Zoltán. Jag vet hur han är. Efter max 10 minuter ute så är han lika skitig och smutsig som omgivningen. Lerig och smutsig helt enkelt. Men när jag har hämtat Zoltán från dagmamman så har både hans galonkläder och ytterkläder varit helt rena. Konstigt om de är ute så mycket. Mitt barn kan nämligen inte ens gå till bilen utan att bli smutsig. Chefen förstod vad jag menade. Så ledningen löste problemet för mig väldigt snabbt och smidigt. Jag är supernöjd med deras sätt att behandla oss. Stort tack till Almunge barnomsorgschefer!! Jag hoppas ni får ordning på era dagmammor så det fungerar bättre för barnens skull.

Inga kommentarer: