Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



måndag 26 november 2012

Hyllar försäkringskassan!!

Jaaa det tänker jag faktiskt göra igen. Å den här gången är det avdelningen för bilstöd som ska ha mina röda rosor och hyllningar. Speciellt Sofie som arbetar som handläggare där. Vilken rar tjej. Hon har verkligen ställt upp och hjälpt mig långt mycket mer än de egentligen behöver.
Så här ligger det till. Man får ju söka bilstöd från försäkringskassan var 9:e år. Å i år är det då 9 år sedan jag fick mitt bilstöd förra gången. Så då var det ju dags att söka igen då. Å jag hatar verkligen försäkringskassans blanketter som man ska fylla i. Längst ner står det ju med fet stil att den här fyller du i på heder och samvete och att man kan bli straffad för osanna uppgifter. Då blir man ju lite orolig, inte för att man tänkt ljuga och luras utan man blir lite rädd för att helt enkelt fylla i nåt som blir fel. För att undvika att det skulle bli några fel och för att vara säker på att få med alla uppgifter så ringde jag till Försäkringskassan och blev kopplad till Sofie på bilstödsavdelningen. Hon tog sig tid att tydligt förklara varenda liten ruta på blanketten medan jag hade den framför mig på datorn. Jag fyllde i den som hon förklarade och skickade iväg den. Efter nån dag så ringde Sofie upp mig och bekräftade att hon hade fått in mina blanketter och skulle börja med handläggningen. Hon tog hand om den på en gång. Wow vilken snabb service. Helt underbar tjej. Å så supertrevlig och hjälpsam. Vi bokade upp en telefontid till idag kl 10 för samtal som de alltid har med alla som söker. Å nu väntar jag bara på beslut som hon lovade att ringa och meddela mig så fort det har kommit. Så jag slipper sitta och vänta på beslutet per post som hon sa. DET kallar jag service. Jag är jätteglad och tacksam för all den fina hjälp jag fick av Sofie från Försäkringskassan.

Inga kommentarer: