Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



fredag 2 november 2012

Mamma

Mamma gillade handväskor och bytte efter årstid. På sommaren vita och på hösten mörka. Det skulle vara spännen på dem.

Mamma älskade påfåglar. Hon tyckte de var vackra. Hon sydde en tavla med en påfågel på som hon hade i sin lägenhet. Jag har sett den här tavlan förut på bild men vet inte vart den har tagit vägen.

De flesta som känner min mamma minns hennes skratt. Hon hade ett skratt som smittade av sig. Ett hjärtligt skratt som kunde komma precis när som helst.

Moderskärlek.

Mamma du är saknad.
Det är så mycket som jag skulle vilja berätta och visa.

1 kommentar:

Ann-Louise sa...

Din svärmor kände jag inte så väll, men var en god människa. Det var det jag kände av henne.
Ina kände jag lika lite, men var alltid glad då man träffade henne.
Din mamma har jag ärvt intresset för handväskor.. ;) Och kanske lite av hennes humör...som vi alla fått känna på i glädje och sorg..
Ta hand om er nu..
Kramar