Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



måndag 12 november 2012

Mejl som värmde....Pain Ease

Jag bara måste berätta för er.
Jag fick idag ett mejl som jag blev så himla glad över.
Det var från Pain Ease VD Martin Richter. Ni minns honom från bilderna med hans vackra fru Martina. Han skrev och tackade för att jag hade skrivit så fint om deras produkt här på bloggen. Va roligt det är när folk uppskattar saker man gör. Å dessutom tar sig tiden att berätta att de uppskattar det man gör. Sånt värmer mitt luttrade hjärta. Tänk en företagsledare som tar sig tid till att tacka den lilla kunden i det här fallet jag. Jag blev jätteglad. Såna företagsledare gillar jag.
Jag har ju regelbunden kontakt med flera stora läkemedelsföretag och några mindre åxå. Jag brukar förse dem med feedback på deras produkter och ibland skriver jag ju om dessa även här på bloggen. Pain Ease VD Martin Richter är den första som verkligen tar sig tid (jag fattar ju att han som företagsledare har mycket att göra) och skriver ett personlig mejl till mig. Oftast får man ju mejlsvar från företagets pressavdelning eller nån säljare å då får man ju alltid standardformuläret som de typ skickar ut till alla. "Vi tackar för dina åsikter och skall låta berörd avdelning få ta del av dem..." bla bla bla bla... sånt de har sparat som mall och som de använder till alla.
Men Martin tog sig alltså tid att skriva ett personligt mejl till mig och DET tycker jag bevisar att detta företaget värnar om den lilla kunden. Väldigt positivt. Tack Martin!
Jag vet också att företaget Pain Ease nu kämpar ute på marknaden med de stora grossisterna. Sverige verkar vara en misstänksam marknad som gärna misstror och är lite rädda för att prova nya saker. Mitt råd i det här fallet: PROVA!!! Det här är en grej som verkligen fungerar. Det är inte ofta jag blir så positivt överraskad som i det här fallet. Alla jag har provat sprejen på har varit grymt positiva. Så ni som nu sitter som inköpare eller klinikchefer och som läser detta, kasta inte bort det här nu innan ni har provat. Jag lovar ni kommer verkligen att bli glatt överraskade.
Jag har varit med i många många läkemedelsstudier och jag kan förstå att man till slut blir luttrad i den här branchen. För det är väldigt få saker som har effekt direkt och som man med säkerhet kan säga: Detta fungerar. Men i det här fallet så är det faktiskt sant, det fungerar verkligen.

Inga kommentarer: