Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



tisdag 20 november 2012

Novartis läkemedelsbolag

Har varit i kontakt med Novartis läkemedelsbolag och pratat om TOBI.
TOBI har ju både de bästa och sämsta blistren jag sett. Bästa för att de är tydligt märkta med morgon och kväll samt att varje kapsel ligger för sig. Prydligt och lätt att hålla ordning på. Sämsta för att det är typ helt omöjligt att öppna den på det sättet som det är tänkt. Om man inte väldigt försiktigt och sakta drar av blistret exakt rakt så delar den sig och den sista kapseln blir svår att få ut. Ibland så går det inte att få ut den. Eftersom blistret är så starkt så går det inte att ta sönder med fingrarna utan då får man öppna med en kniv eller nåt liknande. Jag framförde detta till Novartis och de skulle prata med dem som tillverkar dessa blister. De skulle ringa upp mig när de fått mer information om vad man kan göra åt detta. Väldigt bra bemötande fick jag av Novartis. Ett väldigt kundvänligt läkemedelsbolag. Så jag återkommer längre fram i bloggen om detta när de har hört av sig igen till mig.

1 kommentar:

Daniel sa...

Man kan ju tycka att sådant här borde skötas av cf föreningen... jättebra att du kämpar på själv Kia, mycket starkt jobbat ! Det är inspirerande att du faktiskt försöker iförändra stället för att bara fina dig i allt som är fel i vardagen, men enkelt kan rättas till.