Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



lördag 19 januari 2013

Minus minus.....

Usch och åter usch.
Idag har det varit en innesittardag då det varit alldeles för många minusgrader i luften.
Imorse när Bela klev upp va det -27 grader här. Å värmesystemet vi har hänger inte riktigt med när det blir så kallt så innetemperaturen på nedervåningen var väl typ 16-17 grader. Så vi har brassat lite med byggfläktar och värmeelement nere för att hjälpa huset att komma ikapp med värmen. På övervåningen ökade vi värmen på elementen. Det är ju från övervåningen som fläkten hämtar luften som sugs ner i grunden. Vi har nämligen ett värmesystem som bygger på ett slags torpargrund som är varmt +23 grader.
Nu på kvällen så känns det som att huset har kommit ikapp för nu är det varmt och gott inne igen.
Jag hatar när det blir så här många minusgrader ute, går ju inte att vara ute för mig då. Mina lungor tycker INTE om att andas så kall luft. Det verkligen bränner för varje andetag då. Man kan riktigt känna var luften är i lungan. Så det blev en liten vilodag efter en lång träningsvecka. Jag intalade mig att jag var värd det litegrann. Har mest legat under en filt i soffan med Angelina idag. Zoltán har som vanligt studsat runt och gjort allt och lite till. Bela var ju till IKEA igår och handlade ett staffli till honom så nu ritas och målas det hejvilt här hemma. Zoltán älskar det. Å nu berättar han faktiskt vad det är han ritar för nåt, det har han inte gjort tidigare.
Dessutom igår så räknade han helt själv till åtta, helt rätt åxå. Bela och jag hjälpte honom inte alls utan vi bara stirrade på varandra helt häpna. Han är så himla duktig vår fina son.

Inga kommentarer: