Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



torsdag 31 januari 2013

Sjuka barn.....

Barnen lite sämre idag tyvärr.
Har haft lite av en mardrömdag.
Båda barnen har haft hög feber idag, trötta och griniga. Förmodligen ont i halsen, väldigt snoriga. Zoltán har dessutom dragits med en jättejobbig skrällhosta. Man märker på honom att han tycker det är jättejobbigt.
När Angelina sov så passade vi på att måla lite med tempera färger. Zoltán tyckte det var jätteroligt. Ska föra över lite bilder i helgen och lägga ut här på bloggen.
Annars så har dagen lunkat på som igår ungefär. Bela har jobbat så jag har varit ensam med barnen idag åxå. Å naturligtvis så lyckades jag göra illa ryggen imorse. Jag bar runt på Zoltán som var lite ledsen och när jag vred på överkroppen så riktigt hörde jag hur nånting klickade till i ryggen. Nån minut senare kom smärtan. Olidligt. Så ungarna fick alvedon mot sin feber och jag tog smärtstillande mot ryggen. Sen låg vi alla 3 i soffan och tittade på TV medan vi väntade på att medicinen skulle börja verka. Har fortfarande ont men det känns lite bättre än i morse iaf.

Jag skulle ju få besök av en arbetsterapeut idag. Hon ringde ju mig och bokade tid idag kl 13. Jaaaa vart hon tog vägen har jag ingen aning om för hit kom hon inte. Å hon ringde inte heller. Sånt tycker jag är fruktansvärt dålig stil och jag blir heligt förbannad faktiskt. Jag kan ta att det kanske kommer akuta ärenden som måste få gå före, hon kanske själv blev sjuk eller hennes barn etc. Men då RINGER man och meddelar att man inte kommer. Nu satt ju jag och väntade på henne. Om jag skulle göra så på sjukhuset så får jag betala en straffavgift. Man kanske skulle införa nåt liknande här. Väldigt oproffsigt!!!!

Inga kommentarer: