Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



torsdag 28 februari 2013

Änglar....

Såg ikväll på Sofias Änglar på femman. Ett helt underbart program som ofta ger mig tårar i ögonen. Ikväll handlade det om en liten cancersjuk tjej som hade tvingats att amputera sitt ena ben vid låret. Men hon var vid så himla gott mod ändå. Jag beundrar den där lilla tjejen som orkar att kämpa så på det viset trots en massa motgångar. Hon och hennes familj förtjänade verkligen att få hjälp av Sofias Änglar.

Idag är det ju torsdag och det är min och barnens lediga dag. Det betyder att Zoltán är ledig från FSK och jag ser till att inte ha nånting på sjukhuset som ska göras. Sen umgås vi bara vi tre och myser. Idag åkte vi till Thuns och handlade, bara vi tre. Vi handlade kläder till hela familjen. Alla fick nånting. Jag fick en t-shirt, kjol och leggings. Bela fick en jacka och ett par jeans. Zoltán fick en onepice. Angelina fick en onepiece och 3-pack strumpor med halkskydd. Barnen skötte sig utmärkt i affären. Vi gick runt därinne i ca 2 timmar. Vi åkte dit direkt när de öppnade för att slippa möta så mycket folk men det var ändå mycket pensionärer där. Vi funderar lite på att åka dit i helgen igen för Bela ville följa med och titta på kläderna. Han blev alltså så himla nöjd med det jag köpte idag. Fast då måste vi vara där när de öppnar för på helgen är det tokmycket folk där.
Sen har vi ritat, pysslat och bara haft det mysigt idag. Det är så himla skönt när barnen är som änglar.

Imorgon ska jag till frisören och bättra på håret lite. Har en del andra ärenden inne i stan åxå som måste göras.

Inga kommentarer: