Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



söndag 10 februari 2013

Helgen susade förbi....

Jaaa så är då även denna helgen över. Orkade som vanligt inte att göra särskilt mycket.
Underbara Marie såg till att det blev nya gardiner uppsatta så nu är det lite vårkänslor i huset.

Det är jättejobbiga sviter efter influensan och allt jag gör känns tungt. Jag blir anfådd av ingenting. Igår bakade jag semlor och jag orkade inte ens stå upp hela tiden i köket. Var tvungen att vila flera gånger bara av att stå upp.
Men semlorna blev goda iaf.

Idag kom Maries pappa och hämtade Marie som skulle åka hem. Då hade han med sig en present från min Lill-moster. Va glad jag blev. Ett litet paket som innehöll en ängel som låg på ett hjärta där det stod HOPE med stora bokstäver. Jag blev alldeles varm i hjärtat.
Såna där saker betyder så mycket mer nu än vad det gjorde förut. Jag uppskattar helt andra saker nu. Å jag tar mig TID att känna efter. Jag tar mig TID att fundera över små presenter, vykort, hälsningar osv. Nu blir jag så otroligt glad över väldigt små saker. En liten hälsning idag kan lysa upp hela min dag. En grej som jag förut visserligen blev glad över värmer så mycket mer i mitt hjärta idag. För idag så inser jag att den här personen som har gett mig en present, skickat mig ett vykort, hälsat på mig har tänkt på just MIG. Har tagit sig tid för just MIG. Alltså betyder jag nånting för den personen. Å sånt gör mig så väldigt glad och rörd. Allt det där hade jag inte tid till att tänka på förut. Men nu lägger jag märke till andra saker. Livet är både skört och värdefullt.

Så jag samlar på allas omtankar om mig och hoppas få tillräckligt med kraft för att klara av detta.

Be för min familj!

Inga kommentarer: