Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



fredag 15 mars 2013

HCM-Scanning.

Idag har jag varit på Ultuna med Ulysseus von Mullemiez aka "Snobben" och gjort en HCM-scanning. Han var fullt frisk och fick grönt ljus för att gå i avel. Så nu ska vi köra igång på allvar är det tänkt. Mina planer för "Snobben" just nu är att han ska få para min chokladhona, Bokbacken's Angel Light. Om ni är intresserade så är det bara att höra av sig  kia81@yahoo.com eller så kikar ni in på Nalletassens sida på Facebook, där finns bilder och lite mer info om katterna.
Det är på gång även en hemsida till katteriet, som söta Carro håller på att fixa åt mig. Tack snälla snälla du. Så håll ut ni nyfikna, snart finns det en hemsida att snoka runt på och ha åsikter om.

Gå in på Facebook och gilla sidan: Nalletassens!!!

Hade dessutom finbesök här idag av finaste Peter. Så väldigt skönt att få prata med honom. Jag hade en del på hjärtat som legat och grott ett tag. Frågor som Peter kanske tyckte var konstiga och oviktiga men för mig var det väldigt skönt att få svar på. Jag uppskattar att prata med Peter, vi har en väldigt bra och givande kommunikation.

Jag själv har haft en bra dag idag. Jag har haft hyfsat mycket ork och ingen smärta alls. (Tack vare smärtlindringen men ändå.)
Det är fredag och därmed helg. Zoltán har blivit förkyld i natt. Började med lite snuva för att sen gå över till en rinnande kran. Å nu på eftermiddagen så kom även hostan som ett brev på posten. Jag gissar att det tar 2-4 dagar innan jag åxå ligger i samma förkylning. Känns tungt när man tänker så.


Kärlek, nu är det helg!!!

Inga kommentarer: