Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



söndag 17 mars 2013

Kroppshårsförklaring.....

Ännu en vecka till ända och jag sitter här och funderar över vart den tog vägen??

Först vill jag lägga till en liten förklaring till ett tidigare inlägg ang kroppsbehåring. Fick en del mejl från människor som, jag vet inte om de valde att missförstå, missförstod min poäng i det hela. Så nu klargör jag några saker för ordningens skull.

Min personliga åsikt är att hår under armarna är avtändande hos både män och kvinnor. Det är min personliga åsikt ingenting annat. Hos kvinnor, speciellt i en viss tid i menscykeln, luktar mer svett om man har hår under armarna. Hurvida män luktar mer eller mindre med eller utan hår under armarna vet jag inte. Jag gillar helt enkelt INTE hår under armarna. Men hur, var och om just du rakar dig är ju helt upp till dig. Å vad just DU gillar för nåt är ju helt upp till dig själv och din partner.
Män har ju lite mer dispens än kvinnor i mina ögon iaf. Män kan vara väldigt håriga lite överallt utan att det blir "äckligt" medan kvinnor fort blir "konstiga" om de inte rakar vissa ställen.
Men min poäng som nu några missade i inlägget var att man ska inte kräva nåt av någon man inte själv kan tänka sig att göra. Förklarar närmare. Tex jag tycker INTE att en kvinna/man kan kräva av sin partner (oavsett om partnern är kvinna eller man) att raka muffen, porrpung, under armarna om man inte själv kan tänka sig att göra detsamma för sin partner. Det är ju ge och ta, tycker jag.
Å där menar jag att många män är väldigt själviska faktiskt. För jag tror att de allra flesta hetrosexuella män kräver av sina fruar/flickvänner att de rakar sig under armarna? Rätt eller fel?? Å det är väl helt okej att kräva det, så länge som männen själva kan tänka sig att göra detsamma för sin fru/flickvän om hon nu gillar det. Vi ska väl idag 2013 vara någorlunda jämnställda?
Å detta tycker jag gäller oavsett. Man vill väl göra sig fin för sin partner eller är det helt utdött idag, som mammuten?? Känns ju oerhört trist om det skulle vara så tycker jag.
Lika för alla.

Kärlek till dig som ger din partner det du själv kräver av henne/honom.

Inga kommentarer: