Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



söndag 17 mars 2013

Nu är det slut på veckan.....

Helgen har sprungit förbi som vanligt. Jag har mått ovanligt bra, förutom i morse då jag försökte mig på att inte ta nåt smärtstillande alls i natt. Det resulterade i väldig smärta när jag vaknade. Men den gick över på 2-3 timmar. Blev en promenad med hund, familj, barn och barnvagn. Kändes väldigt skönt att kunna röra på sig äntligen. Jag är så stolt och nöjd med mig själv.
Efter denna promenad så blev det lite städat i huset. Kändes åxå väldigt skönt att orka med. Jag gjorde hela övervåningen själv. Dammtorkade med blöt trasa. Städade badrummet uppe. Så skööööönt att kunna röra på sig mera.
Idag kom en söt liten flicka på besök till Snobben. Så nu håller vi tummarna att Snobben kan sitt jobb. Åsså hoppas vi på söta små bebisar. Gärna vita. Så nu håller vi tummarna.
Kika gärna in på Nalletassen på facebook och följ där vad som händer. Den sidan som används nu medan hemsidan är under uppbyggnad. Adressen dit kommer att vara www.nalletassen.se
Se nu till att sprida adressen till folk och fä överallt.

Imorgon ska Zoltán börja tidigare på FSK, de har "Knyttar" på måndag morgnar kl 9.

Bela och jag ska på patientkonferens med Annika, sjukymnasten och Ulla på CF-center. Vi får se vart det bär. Har inga stora förhoppningar tyvärr. Jag vet ärligt inte vad det är just nu som driver mig framåt.

Kärlek!

Inga kommentarer: