Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



fredag 1 mars 2013

Ont-dag....

Började dagen hos frisören. La i en permanent eftersom den förra inte höll särskilt länge. Fick beröm av frisören att jag fått så himla fint hår. Jaaaa man får det när håret bara sitter uppe i flätor och man har löshår.
Sen hade vi en del ärenden att uträtta innan vi skulle hämta Zoltán på FSK. Egentligen är fredagar Zoltáns lediga dag med Bela men eftersom de vissa fredagar har musik på schemat så fick han vara med på det. Alla barnen älskar att få spela på instrument och sjunga. Klart att Zoltán ska få vara med på detta. Så vi roade oss i stan så länge. Fredagar försöker jag dessutom att hålla sjukhus fri så gott det nu går.
Åkte till Ö&B och handlade sånt som vi hade glömt förut. Då kände jag att ryggen inte riktigt ville vara med. Värken kom verkligen från ingenstans för jag hade inte känt nånting innan i ryggen.
Tog oss runt på City Gross åxå för vi skulle handla sånt som man måste ha hemma enligt matkassen. Man får en lista varje vecka på "basvaror" som ska finnas hemma så man kan laga rätterna i matkassen. Typ olivolja, farinsocker, honung, matlagningsvin osv osv. Sen måste man ju ha frukost och lite andra varor även om man har "matkasse" till middagarna. Inne på City Gross led jag nåt fruktansvärt. Varje steg gjorde äckligt ont. Å så får man naturligtvis en avstämning åxå. *suckar* Då tänkte jag att nu ställer jag vagnjäveln här och går. Det gjorde så ont. På väg ut till bilen så kommer Bela på att han är kissnödig och måste på toa så han drar iväg dit. Jag och Angelina gick på apoteket och inhandlade lite sumatriptan och hydrokortisonsalva.
Efter det så fick Bela köra hem mig och Angelina för jag kunde inte stå på benen längre då. Väl hemma tog jag några smärtstillande tabletter, ganska så starka. Efter ca 1-2 timmar så var jag värkfri igen. Sååååå himla skönt. Jag njöt.
Så när Bela och Zoltán kom hem från stan så packade vi in oss i Mercan och åkte bort till Thun's eftersom min man hade missat det besöket som vi gjorde i veckan. Vi hittade lite kläder som vi båda tyckte om. Zoltán behövde dessutom fodrade galonvantar för nu börjar det bli blött ute. Å den FSK vi har där är de ute nästan hela tiden. Då måste man ha vettiga kläder. Jag gillar att de säger till exakt vad barnen behöver så man slipper gå och gissa och fundera. Handlade dessutom 2 st nya mössor till Zoltán eftersom det snart kommer vara den årstiden då allt blir blött och man måste byta ofta.
Det var lagom med folk på Thun's ikväll. Jag tror de flesta valde att åka hem och äta istället. Gissar att i morgon kommer det vara jordens kö dit. Löningshelg och Thun's brukar vara väldigt populärt på helgerna.
Sen hittade jag två tekoppar på fat som jag bara var tvungen att köpa. Såååå vackra. Jag ska ta kort på dem i morgon och lägga upp här. De var verkligen superfina. Såååå romantiska med rosor på. Å en tekanna i samma stil. Väldigt vackert. Tekopparna och kannan var dagens bästa fynd.
Såna små enkla saker som en vacker tekopp och en kanna kan göra mig så otroligt glad flera dagar. Man uppskattar andra saker nu och man ser på saker på ett annat sätt. Jag är nog mer ödmjuk nu.

Helgen i övrigt har vi inte hunnit planera nånting ännu. Blir väl lite mello i vanlig ordning annars har jag ingen aning. Vet ju inte vad min bättre hälft har tänkt sig.

Kärlek!

Inga kommentarer: