Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



lördag 16 mars 2013

Snusk och kroppshår....

Vi kollade ikväll på fångarna på fortet. Eller försökte kolla på det iaf. Tyvärr så störde jag mig så mycket på "Blondies" kissfläck på shortsen så det var svårt att inte bli irriterad.
Karlar är sååååå snuskiga ibland. Hur svårt är det egentligen att torka av masken när man kissat färdigt istället för att bara skaka av den lite lätt? Sååååå otroligt snuskigt och äckligt att gå runt med en kissfläck på shortsen i svensk TV. Blä! Gissar att han inte tvättade händerna efteråt heller. Usch.
Å lite senare i programet när Leif hoppade bungyjump så får vi se när kameran zoomar in jättehåren under hans armar. Åxå jättesnuskigt tycker jag. Varför inte raka sig under armarna? Karlar har ju sån dispens på kroppsbehåring så det lilla tycker jag faktiskt man kan begära att de rakar bort. Blä!! Jag tror ju absolut att de flesta männen begär av sina flickvänner att de ska raka både benen, muffen och under armarna?? Då tycker jag faktiskt att man som man kan åtminstone raka bort håret under armarna. Det är så otroligt avtändande med en massa hår under armarna på både kvinnor och män. Dessutom luktar det!
Vill man inte längre se så fördelaktig ut man bara kan för sin partner? Känns tråkigt att se detta förfall hos folk som bara struntar i hur de ser ut eller som inte längre "orkar" lägga ner nån energi på det.
I samma program får man dessutom se Robinson Robban, en karl som skulle kunna se rätt bra ut, slafsa runt i långt, stripigt och fett hår som ser ut att blivit tvättat förra året. Ska man ha långt hår så bör man ju sköta om det så det ser snyggt ut.

Så nu har jag sagt min åsikt om både kissfläckar och kroppsbehåring.

Kärlek till alla hårlösa och rena människor....

Inga kommentarer: