Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



onsdag 15 maj 2013

Hyfsat bra dag....

Idag har det varit en helt okej dag faktiskt.
Jag har haft ont men inte olidligt ont. Jag har kunnat gått runt på minimalt med smärtstillande.
Egentligen hade jag massor med planer för idag när jag var hyfsat okej i kroppen. Jag skulle städa av trappan vid ingången med såpa och göra lite fint där. Har lite planer på att betsa trät med körsbärsbets. Jag skulle fixa lite på balkongen och göra fint däruppe. Jag skulle damma ordentligt på nedervåningen. Jag hann iaf damma, skura och sprita i badrummet nere. Resten hann jag inte i dag heller. Får bli en annan dag.
För idag så hade jag lite gå och stå övningar med Angelina. Vi tränade på att gå runt ett bord och att stå själv med hjälp av bordet eller soffan. Vi tog en timmes-lång promenad och hälsade på ett gäng med hästar och ett litet föl som bara var några dagar gammal. Vi gosade i soffan. Sen plockade vi faktiskt undan lite och lät roboten dammsuga några svängar. Så lite hann vi med iaf. Men det var en viktig dag idag. Det var mamma-dotter dag och jag ville ge Angelina av min tid. Det var jättemysigt.
Glöm inte bort att ge av din tid.
Kärlek!!

Inga kommentarer: