Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



tisdag 14 maj 2013

Möte på smärtmott...

Idag var jag till smärtmott.
Det var ett väldigt bra möte. Kändes väldigt skönt faktiskt. Jag är väldigt nöjd med mötet.
Smärtläkaren Sylvia känns genuin och förstående. Hon förklarade en massa för mig hur rygg och smärta i rygg fungerar. Hon tyckte åxå att jag skulle få ha lite kvalitet på mitt liv nu den här korta tiden innan jag ska ner till Göteborg.
Det kändes som att jag nådde fram till henne och det kändes verkligen som att hon  förstådde min situation.
Jag fick lite nya mediciner som jag hoppas ska göra mitt liv drägligt.
Jag tror det kommer att bli bra.

Efter besöket på smärtmott så var jag till min kurator Ulla för samtal. Det kändes åxå väldigt skönt.
Jag känner mig otroligt nöjd med min dag.

Bela var föräldrarledig idag eftersom nu har Angelina blivit för stor för att hon ska kunna följa med mig på läkarbesök. Nu vill hon ju inte längre sitta still i vagnen utan fara runt som den lilla virvelvind hon är. Det funkar ju att ha henne med nere i sjukgymnastiks gymmet men inte på läkarbesök då det är viktigt att höra vad de säger åt en. Jag är så rädd att missa nånting viktigt.

Efter sjukhuset så åkte vi hem och åt lunch. Jag fick inte i mig många tuggor. Illamåendet låg som en blöt handduk på mig. Skitäckligt. Jag hatar att må illa. Allt jag stoppade i mig hotade med att komma upp igen efter bara några minuter. Jag låg på soffan några timmar innan det lugnade sig och jag kunde få i mig lite mjölk. Nu känner jag inte av det tack och lov.
Smärtan har idag hållt sig på en ganska så irriterande och jobbig nivå. Men det kan ju kanske vara vädret som spökar åxå. Vissa leder kan ju reagera på vädret?

Nu på kvällen har jag duschat Snobben igen. Han måste ju se fin ut på utställningen i helgen. Snobben är ju vit och dubbelt så svår att få fin som de andra. Man får slita som ett djur för att han ska se vacker och snö-vit ut. Men jag kämpar på. Nu har jag ju iaf rätt schampoon till alla.

Så alla ni som inte har nåt att göra i helgen. Kom till Allianshallen i Uppsala. SNRF har kattutställning där lör-sön hela dagarna. Kom och titta på en massa vackra katter. Jag kommer att finnas på plats med 4 av mina britter. Tusse, Belas lilla häxa, Zinnea och Snobben. Vi ses där hoppas jag.

Inga kommentarer: