Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



måndag 20 maj 2013

Sjukgymnast.

I torsdags var jag och träffade min nya sjukgymnast.
Det kändes väldigt nervöst till en början men hon var väldigt snäll och rar.
Jag fick först gå igenom och visa henne det yogaprogram som jag gör och sen rättade hon bara till de positioner som hon tyckte blev tokiga.
Hon var väldigt förstående för att jag hade ont. Hon frågade flera gånger om det kändes bra och om jag behövde vila lite. Hon ville inte att jag skulle få mer ont av sjukgymnastiken.
Det kändes som att hon hade sunda värderingar och på det stora hela så kändes det väldigt bra.
Hon var en varm och empatisk kvinna som jag upplevde kunde både problematiken kring smärta men även mina CF-problem. Det allra viktigaste hon förstod att jag även är en helt vanlig människa bakom min diagnos. Jag är jättenöjd med min nya sjukgymnast iaf.

Inga kommentarer: